Moduły
System Anexus ERP oparty jest na budowie modułowej, odpowiadającej za poszczególne obszary działalności firmy.
Budowa Systemu Anexus ERP
Budowa modułowa systemu umożliwia optymalizację kosztów oraz indywidualne dopracowanie funkcjonalności w zależności od potrzeby przedsiębiorstwa, uwzględniających specyfikę funkcjonowania instytucji.
Moduł Finansowo-Księgowy
Kontroling
Sprzedaż i dystrybucja
Planowanie Produkcji
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Gospodarka Materiałowa
Moduł Finansowo Księgowy
Moduł finansowo-księgowy odpowiada za kluczowy proces biznesowy, obsługiwany na gruncie poszczególnych modułów funkcjonalnych Systemu Anexus ERP. Zapewnia aktualizację danych finansowych w czasie rzeczywistym.
- Księga Główna - Odbywa się w niej księgowanie na kontach syntetycznych, bilansowych i wynikowych.
- Konsolidacja - Służy do sporządzania sprawozdań grupy kapitałowej
- Odbiorca - Umożliwia ewidencję analityczną, śledzenie oraz rozliczanie należności dostawców, służący do ewidencji i rozliczania zobowiązań oraz optymalizacja kredytu kupieckiego, banków, umożliwiającego kontrolę środków na rachunkach bankowych, ewidencję operacji bankowych oraz dokonywanie automatycznych transakcji poprzez sieć.
- Środku trwałe - Umożliwia ewidencję stanu i zmian stanu środków trwałych, rozliczenie zakupów i inwestycji rozpoczętych oraz naliczanie umorzenia/amortyzacji według dowolnego klucza.
- Analizy i Raportowanie - rozliczenie międzyokresowe kosztów, datowanie należności i zobowiązań, sprawozdania finansowe, cach flow




Kontroling
Podsystem Controllingu to potężne narzędzie, umożliwiające zbudowanie modelu rachunku kosztów w przedsiębiorstwie o dowolnym charakterze produkcji. W Controllingu wyróżnione są moduły: rachunku kosztów rodzajowych, rachunku kosztów pośrednich, zawierający w sobie:
- Księgowość miejsc powstawania kosztów
- Rachunek kosztów ABC
- Księgowość centrów zysku moduł zleceń wewnętrznych (stosowany do rozliczenia świadczeń wzajemnych)
- Planowanie kosztów produktów- umożliwia rozliczenie kosztów bezpośrednich na nośniki kosztów i planowanie kosztów produktów
- Rachunek wyników kosztów - umożliwia sporządzenie raportów zarówno na potrzeby zewnętrzne, jak i wewnętrzne przedsiębiorstwa
Sprzedaż i dystrybucja
Moduł sprzedaży i dystrybucji umożliwia:
- Planowanie cen i warunków dostaw,
- Kontrolę dostępności wyrobów w magazynie,
- Zarządzanie kredytem kupieckim i ryzykiem kredytowym,
- Planowanie i kontrolę dostaw do klientów oraz harmonogramowanie dostaw od podwykonawców,
- Obsługę zwrotów i reklamacji,
- Fakturowanie wykonanych dostaw,
- Obsługę wysyłki i transportu,
- Wspomaganie operacji handlu zagranicznego.




Planowanie Produkcji
Kontrola i planowanie produkcji to kluczowy moduł systemu, umożliwiający planowanie zasobów i harmonogramowanie produkcji na podstawie planów i prognoz sprzedaży.
- Planowanie zasobów i harmonogramowanie produkcji na podstawie planów i prognoz sprzedaży,
- Planowanie popytu zarówno w krótkim, jak i długim okresie
- Kontrolę i planowanie wykorzystania wolnych mocy produkcyjnych
- Planowanie kosztów produktów- umożliwia rozliczenie kosztów bezpośrednich na nośniki kosztów i planowanie kosztów produktów
- Planowanie zasobów materiałowych oraz harmonogramowanie produkcji zarówno seryjnej, jak i jednostkowej oraz procesowej.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
W ramach podmodułów modułu HR systemu Anexus ERP wyróżnia się następujące podsystemy:
- Gospodarka kadrowa umożliwia administrację danymi osobowymi pracowników, a także zawiera narzędzia wspomagające proces rekrutacji i selekcji kadr. Pozwala na oszacowanie kosztów osobowych, zarządzanie funduszami emerytalnymi i zasiłkami. Rozliczanie listy plac pozwala na naliczenie wynagrodzeń osobowych i bezosobowych, zgodnie z polskimi przepisami prawa,
- Zarządzanie czasem pracy
- Rozliczanie listy plac
- Zarządzanie szkoleniami to moduł zawierający funkcjonalność, dotyczącą ustalania harmonogramu szkoleń dla poszczególnych pracowników na podstawie ścieżek karier, opracowanych w podsystemie Planowanie Kadr,
- Zarządzanie organizacją służy do budowy planu organizacyjnego przedsiębiorstwa, przedstawionego za pomocą struktury organizacyjnej. System umożliwia przechowywanie dowolnej ilości struktur organizacyjnych, aczkolwiek tylko jedna z nich jest obowiązująca i stanowi część integracyjną pomiędzy Administracją Kadrami a modułami, takimi jak Planowanie Kadr czy Zarządzanie Szkoleniami.
- Zarządzanie podróżami służbowymi pozwala na rozliczanie podróży zagranicznych i krajowych według rzeczywistych wydatków lub według ryczałtów.




Gospodarka Materiałowa
Umożliwia szeroko pojęte zarządzanie zapasami przedsiębiorstwa, a w jego skład wchodzą następujące grupy funkcji: , jak również, ,
- Planowanie wysokości zapasów w magazynie na podstawie zużycia w poprzednich okresach lub prognoz wielkości produkcji ( w połączeniu z modułem PP – planowanie produkcji)
- Optymalizacja wielkości dostaw
- Zarządzanie zakupami - automatyczne wystawianie zamówień na podstawie planowanego zużycia, określanie dostawcy, oferującego najdogodniejsze warunki zakupu, ustalanie cen dostawy, kontrolę warunków i przebiegu dostawy, zarządzanie usługami obcymi,
- Planowanie kosztów produktów- umożliwia rozliczenie kosztów bezpośrednich na nośniki kosztów i planowanie kosztów produktów
- Gospodarka magazynowa - planowanie powierzchni magazynowej, ewidencja ilościowa, ilościowo-wartościowa zapasów, obserwacja ruchów magazynowych, rezerwacja zapasów na potrzeby zlecenia produkcyjnego, kontrola poziomu zapasów, weryfikacja faktur, współzależność dostawy z otrzymanymi od dostawców fakturami, system informacyjny, umożliwiający wykonanie zdefiniowanych przez użytkownika raportów.

Zapraszamy do kontaktu!
Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem zintegrowanego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem Anexus ERP lub masz pytania skontaktuj się z nami!